Saturday, October 22, 2011

Alfalfa bukan booster terbaik untuk ibu menyusu


Ramai ibu yang bertukar milk booster halba a.k.a fenugreek terutama apabila en suami mula menegur bau badan isterinya kurang enak. Ditambah apabila si ibu mendapati anaknya tidak serasi dengan susubadan setelah si ibu mula consume halba. Ramai yang memilih jalan singkat dengan menukar kepada Alfalfa dan Energizing Soy protien untuk dapatkan hasil yang lumayan dan segera namun akhirnya ibu itu mengalah kerana tidak mampu mengatasi masalah tekanan dari luar disebabkan faktor bebanan kerja serta keletihan yang melampau.

Mengapa alfalfa dikatakan milk booster sebenarnya?
Ini kerana alfalfa mengandungi sumber protien dan kalsium serta galian lain yang diperlukan oleh tubuh si ibu untuk menghasilkan susuibu. Namun kandungan protien dan kalsium yang terdapat di dalam alfalfa adalah pada takat minima sedangkan ibu yang menyusu memerlukan protien dan kalsium yang lebih memandangkan ia diperlukan oleh tubuh ibu sendiri untuk membina darah dan memastikan ketumpatan tulang disamping keperluan penghasilan susuibu demi perkembangan dan pembesaran anak yang dikandung ataupun disusukan.

Namun tidak dinafikan, pengambilan Alfalfa adalah tidak digalakkan untuk diteruskan oleh ibu menyusu sekiranya ia memberi mudarat pada bayi terutama apabila mendapati bayi cirit birit serta ibu mempunyai masalah tidak lawas membuang air besar. Maka option lain bagi ibu yang tidak mengambil alfalfa adalah pengambilan kalsium yang mencukupi disamping pemakanan harian diet yang kaya dengan protien.

Tahukah anda?

Protien

Tahukah anda komposisi utama dalam susuibu adalah protien diikuti oleh kalsium serta vitamin dan zat galian yang lain? semasa menyusu keperluan protien meningkat. Jika anda kurang mengambil makanan daripada jenis protien, ini akan menjejaskan penghasilan susuibu. Protien tambahan boleh didapati dari susu, produk tenusu, telur, daging, ikan, ayam , kacang dan bijiran serta kekacang. Bagi yang mahu mengambil supplement, pastikan anda mengambil protien yang ditulis sebagai non GMO soy kerana struktur genetik soya tidak diubah dan ianya selamat untuk jangka panjang.

Kalsium

Ramai yang memendang remeh tentang pengambilan kalsium. Kalsium hakikatnya bukan sahaja penting ketika hamil malah snagat diperlukan ketika menyusukan bayi. Hal ini kerana pada 3 bulan yang pertama, bayi bergantung sepenuhnya pada susuibu. Kalsium diperlukan untuk menghasilkan susu. Oleh yang demikian, tambahan 1000mg kalsium diperlukan. Jadi sangat digalakkan jika si ibu meminum sekurang-kurangnya 500ml susu [ kaedah paling senang sukat] atau apa-apa produk tenusu bagi memenuhi keperluan kalsium. sekiranya anda mengambil supplement kalsium, pastikan ianya mengandungi magnesium serta vitamin D agar penyerapan yang baik berlaku dalam badan. Kalsium tablet yang tidak mengandungi kandungan magnesium mahupun vitamin D boleh memberi risiko batu karang di dalam buah pinggang.
Cubalah Ostematrix Shaklee! anda akan rasa perbezaannya!!!!

Vitamin
Disamping itu, ibu yang menyusu memerlukan penjagaan makanan yang seimbang yang mana pengambilan vitamin dan garam mineral lain turut perlu dititikberatkan sebagai contoh vitamin A [ biasa terdapat dalam beta carotene], zat besi, folik asid, vitamin C , B complex demi memastikan keseimbangan kesihatan si ibu, susuibu yang dihasilkan dan ia turut membantu dalam penghasilan susuibu.

Air.
Elemen ini sangat penting dalam diet ibu yang menyusukan anaknya. Badan memerlukan cecair yang secukupnya. Oleh kerana itu ibu menyusu perlu minum air secukupnya. Minumlah berkadaran agar tidak menjejaskan tugas harian. Kita mempunyai 24 jam sehari...maka minumlah dengan istiqamah. Air sangat penting untuk penyerapan vitamin oleh tubuh.


Friday, October 21, 2011

Bermula dgn 3oz..kini dpt 9oz!!

Hari ni sy nk kongsikan mcmana seorang ibu yang bermula dgn mengepam hanya dapat 3oz, kini dah mendapat 9oz utk satu sesi mengepam



Perlu di ingatkan bahawa pengambilan supplemen bukan berfungsi untuk membanyakkan susu, tapi membuatkan ibu kurang letih, lebih bertenaga & lebih rajin untuk mengepam.

The more the demand, the more the supply is!!

Bagi mereka yang masih berfikir2 mana set penyusuan yang lebuh sesuai, boleh tgk kat sini.


Untuk mereka yang berminat untuk mendapatkan set penyusuan dan konsultasi percuma, boleh emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com atau SMS ke 013-939 7547.


Tuesday, October 18, 2011

Barrack Obama Dan Shaklee

Sila Klik gambar untuk gambar yang lebih jelas.

Nak mendapatkan produk Shaklee yang berkualiti? Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com @ SMS ke 013-939 7547.

Jom Dhuha!



“Ya Allah bahawasanya waktu duha itu waktu duhamu, kecantikan itu ialah kecantikanmu , keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu ,kekuasaan itu kekuasaanmu dan perlindungan itu perlindunganmu “. ” Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. ,Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu duha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaanmu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh"

Thursday, October 13, 2011

Vitamin E meningkatkan risiko kanser prostat???

" Saya memang amalkan makan vitamin E sejak dulu lagi, sebab saya tahu kebaikannya. Vitamin E Shaklee mahal la dan pada saya semua vitamin E sama sahaja" ...ini adalah antara jawapan ringkas salah seorang customer saya baru-baru ini apabila saya mencadangkan mencuba pengambilan Vitamin E Shaklee.

Bila baca tajuk atas entry tersebut pasti pengamal Vitamin E terutama para suami akan jadi gundah gulana memikirkan risiko yang bakal dihadapi. Memang ada kebenaran pada kata-kata itu dan saya tidak menafikannya. Ini kerana ada bermacam jenis vitamin E dalam pasaran.

Melalui bahan bacaan saya dari penulisan Dr Bruce Miller, kita perlu tahu apakah ciri-ciri vitamin E yang selamat diambil bukan dalam jangka masa pendek tetapi juga dalam jangka panjang.


Saya cuba scan buku yang telah dialih bahasa dalam Bahasa Melayu demi memudahkan pembacaan kalian.


dan PALING PENTING PERLU TAHU KEPENTINGAN LABEL PADA BOTOL

* Sila klik pada gambar untuk besarkan imej.

Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.

Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Adakah kerana hendak jimat hari ini anda menanggung risiko yang besar kemudian hari?

Renung -renungkan......

Jangan lupa cuba belek vitamin E yang ada di rumah anda!

Credit


Nak mendapatkan Vitamin E 400IU berserta Selenium yang asli? Emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com atau SMS ke 012-376 7589.

Petua Cepat Mendapatkan Anak

Lumrah bagi pasangan yang berkahwin, mesti nak dapat anak cepat-cepat. Lebih-lebih lagi bila rakan seangkatan yang berkahwin lebih kurang tempoh yang sama, semua dah menimang cahayamata, bunting pelamin misalnya. Tertekan juga kadangkala, apabila teman2 semua dah bertiga, berempat.. kita masih berdua.

Antara penyebab biologi sukar hamil dikalangan wanita:

  • Tiub fallopian tersumbat
  • Endometriosis
  • Mempunyai hormon prolaktin yang tinggi (prolaktin ialah hormon penghasilan susu yang mengganggu penghasilan telur)
  • Menghidap PCOS (mempunyai hormon kelelakian yang tinggi menyebabkan telur tidak matang)
  • Masalah hormon
  • Tumor pituitari yang mengganggu penghasilan telur
  • Menopous sebelum waktunya
  • Masalah tiroid
  • Fibroid
Penyebab biologi di kalangan lelaki:
  • Jangkitan kuman atau penyakit yang dihidapi sewaktu kecil yang merencatkan sistem pembiakan
  • Jangkitan kuman akibat penyakit kelamin dari hubungan seksual
  • Menghidap azoopsermia iaitu testis yang tidak berfungsi untuk menghasilkan sperma
  • Menghidap hernia
  • Gangguan hormon
  • Salur sperma tersumbat
  • Mati pucuk, lemah tenaga batin, dsb
Penyebab2 dari faktor luaran (lelaki dan wanita)
  • Hubungan seksual di luar waktu kesuburan
  • Stress dan tekanan
  • Pemakanan yang tidak sihat
  • Kekurangan zat
  • Amalan merokok atau meminum alkohol
  • Mengambil terlalu banyak ubat-ubatan (drug)
  • Terdedah kepada pencemaran
  • Terlalu kurus atau terlalu gemuk
Bagi penyebab biologi, anda suami isteri dinasihatkan mendapat khidmat pakar dalam bidang reproduktif, agar masalah anda berdua dapat diselesaikan secara medikal.
Sekiranya anda berdua tiada masalah biologi, bermakna peluang untuk anda cepat dapat anak adalah cerah. Namun, anda mesti bersedia untuk mengubah cara hidup anda.

Bersenam

Bersenam bukan sahaja menyihatkan badan, malah memberi kesegaran minda. Badan yang sihat dan minda yang tenang menurunkan paras stress dan meningkatkan hormon kesuburan anda.

Mengelakkan pencemaran

Mungkin kita tidak dapat lari dari pencemaran, terutama pencemaran udara. Anda boleh menghentikan diri dan keluarga dari menjadi punca dan mangsa pencemaran dengan mengamalkan ‘green-living’. Setidak-tidaknya dengan berhenti merokok

Mengambil supplement (vitamin & mineral) untuk menambah kesuburan

Kesuburan boleh ditingkatkan dengan pengambilan supplement berikut:
Vita-Lea - kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum.
Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.
B Complex – Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri.
Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma
Vita C - Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik, lembab… akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.
Vita E & Selenium - bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.
Omega Guard – Omega 3 dan Omega 6 meningkatkan kelicinan pergerakan sperma bagi memudahkan persenyawaan.
Zinc - meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma
Alfalfa – membantu mengatur pusingan haid, masalah keputihan dan masalah kewanitaan
Banyaknya supplement, mana satu yang perlu ambil? Semua kah?
Kalau nak ambil semua mungkin terlalu banyak, jadi untuk mereka yang mahu mencuba, ikhtiar untuk cepat dapat anak, saya cadangkan ambil supplement di bawah sebagai permulaan”
Untuk Suami : Set A (vitalea+b complex+vita C) bersama Vita-E dan Zinc
Untuk Isteri : Set A (vitalea+b complex+vita C) atau Set B (vitalea+b complex+vita C+alfalfa) bersama vita-E
Emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com @ SMS ke 012-376 7589 untuk maklumat lanjut.

Euphoria Breastfeeding Set semakin hangat di pasaran!


"sebelum ni belah kanan x bape kuar susu,nak dpt 1oz pun payah, tp td meriah :)alhamdulillah"

kate seorang teman, puan Azariah dr Seremban yg baru mencuba set B + ESP

"Since stop jamu, muke Addina dh xblushing. Dh xde rashes yg mcm nanah2 kecik. Mlm pun bole tido straight 2 jam-2 jam. I only consume Shaklee breastfeeding set n Safwa Obimin. Milk production pun ok."


ni pula kata seorang sahabat lama, Puan Azlin yg mencuba set B

"stkt ni, alhamdulillah ss sy dah kembali kepada normal..cuma x sabar nak boost up susu after makan shaklee ni

badan pun rasa lbh sht n b'tng, sy rs sbb mkn vit yg disyorkan.. btl la feedback dr org rmi psl shaklee ni.tq.."

ni pula kata seorang puan Azrinna dari beranang yang mencuba set set B + ESP

Kepada mereka yang ingin mencuba Euphoria Breastfeeding set, saya sarankan agar baca dulu entri ini. Dari sini anda sendiri dapat menilai diri anda.

Kesan pengambilan suppelemen ini bukan hanya untuk meningkatkan penghasilan susu (alfalfa as milk booster, ostematrix & ESP yg menjadi asas kepada penghasilan susu ibu) malahan lebih lagi..ibu akan menjadi lebih sihat & bertenaga, begitu juga dengan bayi, turut mendapat manfaatnya.



Supplemen yang membantu penyusuan


Dengan setiap pembelian akan disertakan jadual pemakanan, jadual pam , panghantaran percuma dan juga hadiah menarik yang berubah setiap bulan mengikut promosi yang ada.

Dapatkan konsultasi percuma sebelum membuat pembelian.


Berminat??Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com atau SMS ke 012-376 7589.

Lecithin bantu ibu menyusu mengawal berat badan dengan selamat, malahan lebih lagi


Entri kali ni menjawab persoalan seorang teman, vitamin ape yg sesuai untuk menurunkan berat badan. Jawapannya ialah Shaklee Lecithin..


Sebab ape saya cakap Lecithin? Sebabnye, antara fungsi utama Lecithin ni ialah membakar lemak berlebihan dalam badan. Boleh refer entri ini untuk lihat bagaimana lecithin berfungsi.

Saya sendiri pun mengamalkan lecithin, tp on-off..mmg org kata ibu menyusu mudah turunkan berat badan, mcm sy sendiri, lepas pantang pun berat hampir kembali ke berat asal sebelum mengandung, tp disebabkan setahun mood happy (hubby ade di sisi) jadi makan pun xmenentu waktu..tp sejak mengambil lecithin ni berat badan semakin menghampiri kembali ke angka sebelum mengandung dulu ;)

Mari kita lihat apa lagi kebaikan Lecithin bagi ibu menyusu :-

  • membantu mengurangkan risiko duktus susu tersumbat (clogged duct)
  • membakar lemak berlebihan dalam badan
  • membantu masalah pelupa atau 'short-term memory' bagi ibu yang baru melahirkan
  • membantu menyalurkan inositol dan kolin melalui susuibu untuk perkembangan otak bayi.

Kepentingan Lecithin :-

Lecithin berfungsi sebagai pemecah lemak (fat emulsifier). Lecithin diperolehi dari tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :-
  • Asid Linoleik (essential fatty acid) - amat diperlukan oleh oleh badan, tapi badan kita tidak dapat menghasilkanya, jadi kita perlu ambil dalam diet harian
  • Kolin - satu komponen nuerontransmitter
  • Asetikolina - membekalkan biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak dan sistem saraf
  • Inositol -sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan
Kegunaan Lecithin

Paling Utama
  • Untuk proses metabolisma, kolestrol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol
  • Menurunkan total serum kolestrol dan meningkatkan kolestrol baik (HDL)
  • Membantu kawal paras triglycerides
  • Membant memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh darah
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol

Penting untuk fungsi otak

  • Acethycholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, tidur, penghadaman dsbg
  • Acethycholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan, jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethycholine dihasilkan dari kolin. Kolin mudah didapati dari lecithin.
  • Lecithin akan meningkatkan bekalan kolin dan acethycholine - kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecithin.

Untuk kaum Tua
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar), dan sakit-sakit biasa yang di alami oleh kaum tua.
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluh darah tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sangal sendi, sejuk kaki dsbg

Untuk penghadaman
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolestrol. Bile amat penting untuk proses penghadaman.

Untuk Sel
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel.
  • Kolin & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.

Untuk kesihatan kardiovaskular (sistem jantung)
  • Fungsi utama lecithin adalah sebagai " fat emulsifier". Ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung


Nak mendapatkan Lecithin dengan harga istimewa??Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman @ SMS kan ke 012-376 7589.

Wednesday, October 12, 2011

Panadol & Ponstan vs Vita C & Nutriferon

Seringkali apabila sakit, kita senang mengambil panadol..tetapi jika panadol tidak dapat membantu menghilangkan sakit tersebut, kita upgrade sket, dengan menganbil ponstan..

Dalam dunia supplemen, bagi mereka yg sakit, mereka mencari vitamin C..tetapi jika badan sudah imun dengan vitamin c..booster yg terbaik untuk imun ialah Nutriferon.


Siapa yang memerlukan Nutriferon??

1. Mereka yang sering sakit dan lambat sembuh.
2. Ibu yang menyusukan anaknya.
3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.
4. Mereka yang kerap melancong(travel) dan kerap ke luar negara.
5. Mereka yang selalu tertekan.
6. Mereka yang terdedah kepada bahaya penyakit.
7. Mereka yang tidak boleh telan pil (Nutriferon adalah dalam bentuk serbuk)
8. Mereka yang tidak suka makan banyak vitamin anti oksidan (ACE), boleh menggantikan dengan Nutriferon.
9. Mereka yang ada masalah allergi.

Apakah fungsi Nutriferon??

Nutriferon membantu menggalakkan peningkatan tahap imun bagi seseorang. Bagi mereka yang ingin kekal sihat, sepeket Nutriferon seminggu sudah memadai untuk mengekalkan kesihatan pada tahap optimum.


Seorang ibu yang mengalami jangkitan paru2 akibat batuk dan selsema teruk selama 3 minggu sangat berpuashati setelah mengambil nutriferon selang 3 hari dengan pengambilan vitamin multivitamin, B complex dan Vitamin C. Ibu mensarankan agar beliau cuma mengambil nutriferon bila perlu sahaja.


Baru2 ini seorang customer ibu , seorang guru di salah sebuah sekolah di Kuala Lumpur... cikgu Nani. Beliau mengadu dengan ibu bahawa anaknya telah mendapat selsema dan berlarutan melebihi seminggu iaitu 9-10 hari . Ibu mana yang tidak risau apabila anaknya sakit dan lambat beransur baik? Maka oleh kerana pengambilan 2 biji vitamin C sehari tidak memberi kesan ke atas anaknya maka ibu menyarankan cikgu Nani mengambil Nutriferon as "immune boster". Alhamdulillah setelah mengambil 2 peket , selsema anaknya reda. Seandainya seorang ibu itu mengambil sepeket Nutriferon maka pengambilan vitamin lain boleh diabaikan pada hari tersebut.


Saya mengenali seorang teman ini melalui dunia blog juga. Beliau meminta konsultasi mengenai penyakit yang beliau hadapi. Beliau mengidap resdung, maka kesannya wajahnya berjerawat dan mempunyai masalah kudis berair di kaki beliau. Beliau terpaksa memakai stokin ke pejabat bagi memastikan kakinya tidak kelihatan sakit yang ketara. Banyak produk yang telah beliau cuba namun tidak berhasil.
Beliau mula mendapatkan produk Shaklee pada penghujung bulan Mei yang lalu. Beliau mula consume dengan sangat berhemah mula pada bulan Jun. Saya menyediakan beliau jadual pemakanan agar pengambilan supplement beliau teratur dan dapat melihat kesan mengikut hari yang saya nyatakan.Beliau mula mengambil ACE, ESP, zinc, herb lax, ostematrix, alfalfa dan vitalea.
Setelah sebulan beliau mula merasa berpuashati... walaupun pada dasarnya kulit badan kita memerlukan 90 hari untuk benar2 recover tetapi tubuh beliau mula menunjukan kesan yang sangat positif.
Lumrah manusia biasa, andai bagus jika dapat cepat recover dari sakit yang dihidapi. Maka saya mengesyorkan beliau mengambil nutriferon. Mengapa sedemikian? Ini kerana nutriferon adalah berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Setelah beliau mengambil 3 sachet nutriferon, kudis kakinya yang berair terus kering dengan sangat cepat. Beliau sangat gembira dan menelefon saya semalam untuk memaklumkan perkara ini.
Buat temanku ini, seandainya dirimu membaca kisah ini, apa yang mampu ku lafazkan terima kasih atas kepercayaan yang dikau berikan pada kami ( ibu dan abah Addinnasa) serta terima kasih atas kesabaranmu untuk melalui proses pemulihan. Alhamdulillah syukur pada Allah.


rabu lepas, saya hantar ziqri seperti biasa di nursery.. sihat jek..
tapi bl amik dia petang, badan dia panas.. pengasuh kata dia ader muntah gak sekali..
sampai jek dirumah, letak semua barang, saya cari Nutriferon dan minum..
terus saya join ziqri baring dan nyusukan dia..
alhamdulillah xlama pastue, siap jek minum terus ziqri bangun nak main
badan dia pun dah kurang panasnya..
saya cter ngan suami ziqri demam tadi, dia xpercaya sebab tgk anak cergas semacam jek

esoknya (khamis) pergi nursery mcm biasa
sekali lagi, petang saya nak amik ziqri,
badan dia panas semula.. kali nie mmg nampak dia demam.. muka merah, mata merah, badan pun lemah jek... pengasuh kata mmg ade dua tiga orang bayi lain yg deman gak.. saya da mula risau.. nak kena cuti ke esok erk.. sbb dua ari da ziqri on off demam..
sama seperti semalam, sampai jek dirumah saya terus minum Nutriferon dan terus nyusukan ziqri.. sebelum tue saya test tengok suhu badan ziqri 39.. memang panas.. lama gak ziqri nyusu ngan saya sampai dia terlena

Alhamdulillah..
sebelum maghrib gitu, ziqri celik n terus merangkak bermain ngan mainan dia.. nampak cergas dan cergas sampai abis satu umah dia 'kemas'.. kalau ader kawan² fb saya perasan,mlm tue ade saya upload ziqri sedang 'mengemas' n status fb saya pun kisah ziqri yg rajin 'mengemas'..
dah puas 'mengemas', dia sibuk main kat tangga plak. anak dah sihat, saya plak yg kena telan b complex untuk tambah tenaga mengejar dia..
hehehe


**************************************

Kepada mereka yang ingin mencuba Nutriferon, sy turut menyediakan pek mini Nutriferon (10 sachet). Tapi sekiranya anda mempunyai bajet lebih, boleh dapatkan fullpack Nutriferon ini dengan harga istimewa!


Berminat??Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com @ SMS ke 012-376 7589.


Shaklee Branches

Shaklee tidak mempunyai stokis..hanya cawangan seperti
berikut & pengedar individu sah seperti saya sahaja.

Norlida 012-376 7589
Shaklee ID 830463


Shaklee Malaysia Headquarter:-
  • HQ :- JA-3A-02, Empire Tower, Empire Subang, Jalan SS16/1, 47500 Subang Jaya, Selangor. No Tel: 03-5622 3188

Lain-lain cawangan Shaklee di Malaysia :-
  • Cawangan KL :-31 Jalan 2A/27A Section 1 Wangsa maju Setapak, KL. No Tel :03-41426442
  • Cawangan Penang : A-2 Jalan Todak Pusat Bandaraya Seberang Jaya, Perai. No Tel : 04-3974325
  • Cawangan Ipoh : 32 Medan Istana 1 Bandar Ipoh Raya, Ipoh. No Tel : 05-2418260
  • Cawangan Johor Bahru : 14 Jalan Molek 1/10 Taman Molek, JB. No Tel : 07-3525188
  • Cawangan Kota Bharu : 319 Section 25 Bandar Kora Bharu Jalan Sultan Yahya Petra, Kota Bharu. No Tel : 09-7478688
  • Cawangan Kota Kinabalu : Lot 7, Ground Floor Wisma Damai jalan Damai Luyang Kota Kinabalu. No Tel : 088-272087

Anda juga boleh mendaftar keahlian Shaklee hanya dengan RM75 WM/ RM85 EM.


Berminat? Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com atau SMS ke 012-376 7589

Bagaimana nak mendapatkan produk Shaklee??

Mesti ramai yang tertanya bagaimana nak mendapatkan produk Shaklee..Produk ni mmg kita xkan jumpa di kedai2 & di pasaraya..jadi bagaimana nak mendapatkannya?


1. Melalui online
Boleh smskan pesanan ke 012-376 789 atau emailkan kenorlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com

2. Walk in ke mana2 cawangan Shaklee berdekatan anda.
Sila hubungi saya terlebih dahulu untuk mendapatkan harga istimewa.


Anda juga boleh mendaftar keahlian Shaklee sah untuk seumur hidup hanya dengan RM 75 WM/ RM85 EM.



**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com, atau SMS ke 012-376 7589.

Monday, October 10, 2011

Info tentang NutriFeron™ (Immune Booster)


Details :
Servings per Container : 30 sticks (1.2 gram each).
Retail Price : RM 181.25

Kemajuan Besar dalam Sains Sistem Imun

Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon
Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.*

Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*
Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia
Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

Rumusan Berpaten Yang Eksklusif
NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Credit : Shaklee Malaysia


**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com @ SMS ke 012-376 7589

Sunday, October 9, 2011

Shaklee Meal Shakes..Terbaik untuk anak anda


Fakta mengenai Shaklee Meal Shakes
  • Complete Nutrients - Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.
  • Supplies Key nutrient to cells - Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.
  • Aids in Growing Up - Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.
  • Anti-Oxidants - Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.
  • Restore skin complexion - Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion. Detoxification - Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.
  • Great Taste for young and old - Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and artificial sugar


Setiap bancuhan Shaklee Meal Shakes memberikan 1/3 daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Naturally good nutrition and great taste. No artificial flavors, colors, sweeteners or preservatives added.

* a wholesome instant breakfast
* a delicious,inexpensive meal in hurry
* a nutrition packed meal supplement
* a detectable snack any time
* an ideal meal for people watching their weight or controlling total fat cholestrol and sodium


Apa itu Shaklee Meal Shakes?
Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah glycemic. Mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yg disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak2 untuk membesar, kuat dan sihat.


Siapa yang memerlukan Shaklee Meal Shakes?

Ia sesuai untuk semua anak2 yang berumur 1tahun dan ke atas, lebih2 lagi bagi anak2 yg kurang selera makan, anak2 mengalami sembelit, anak2 yang obesiti, anak2 yang kerap demam.

Ia juga sesuai utk ibu2 mengandung, menyusukan dan sesiapa sahaja terutama bagi mereka yg sukar menelan vitamin berbentuk tablet.



Apakah perasa Shaklee Meal Shakes?
Shaklee Meal Shakes berperasa vanila.. (mmg sedap ;))


Saya sendiri dah cuba Shaklee Meal Shakes ni..memang sedap, mmg mengenyangkan..saya pun dah cuba beri my lil princess, dan boleh nampak perbezaannya..kalau dulu mmg susah nak ajak makan, tp sekarang mmg dia yg akan mintak nasik dulu ;)


Jadi, berikan yang terbaik untuk anak anda ;)






**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com @ SMS ke 012-376 7589


Wednesday, October 5, 2011

Set Penyusuan Shaklee..Mana yang terbaik untuk anda?

Perbezaan di antara set :-

(1)Set B (VitaLea, B-complex, Vita-C, Alfalfa)
Set ini sesuai untuk ibu yang tiada masalah penyusuan.

VitaLea : Penting untuk pertumbuhan & pembesaran secara lengkap & menyeluruh
B-Complex : Lebih kepada keperluan pertumbuhan otak & emosi
Vita-C : penting untuk imunisasi
Alfalfa : sebagai perangsang mempercepatkan penghasilan susuibu disamping membantu masalah eczema sekiranya bayi mengalami masalah tersebut

(2)Set E (VitaLea, B-complex, Vita-C, Alfalfa + Ostematrix)
Set ini lebih kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian, dan juga bagi ibu2 yang mengalami masalah susu merudum sewaktu PMS.

Ostematrix (Kalsium + Magnesium+ Vit D): membantu ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur, keperluan bagi pembentukan tulang & gigi bayi.

Walaubagaimanapun, set B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.


(3)Set 3M ( VitaLea, B-complex, Vita-C, Alfalfa + ESP + Ostematrix)
Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan (dimana perahan telah dilakukan 2 jam sekali & pengambilan air sekurang2nya 3L sehari), ibu yang nak mula menyimpan stok, ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.

Set ini membantu membaiki mana2 kekurangan zat yang diperlukan oleh tubuh agar boleh berfungsi dengan lebih baik.


Sila dapatkan khidmat konsultasi sebelum anda membeli mana-mana set di atas.



**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com, atau SMS ke 012-376 7589.

Monday, October 3, 2011

Bagaimana nak jadi ahli?

Entry kali ni khas menjawab persoalan yag diajukan kepada saya baru2 ni..



Bagaimana nak mendaftar sebagai ahli @ pengedar Shaklee
Anda boleh mendaftar dengan membuat pembayaran untuk registration fee sebanyak RM65 ataupun membuat pembelian melebihi 200 points (dalam lingkungan RM650) untuk mendapat keahlian percuma. Anda cuma perlu menghubungi saya (saya akan uruskan urusan pendaftaran) atau pergi sendiri ke branch Shaklee dan mendaftar menggunakan ID saya 830463 sebagai sponsor/upline.

Yuran keahlian Shaklee
Pendaftaran ialah RM65 (sekiranya anda pergi sendiri ke branch untuk ambil member kit) dan tambahan RM10 untuk pos member kit sekiranya anda mahu kit tersebut dipos kepada anda, atau dihantar melalui saya. Jumlahnya ialah RM75 (jika anda tidak pergi ambil sendiri kit di branch).

Tak Perlu Maintain point dalam ShakleeSekiranya cuma nak makan sendiri, tak perlu maintain points, melainkan anda mahu memulakan perniagaan dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu dan maintain points tertentu. Tapi kalau cuma makan sendiri, share dengan saudara-mara, tak perlu risau nak maintain2 atau minimum purchase

Tak Wajib membuat pembelian setiap bulan untuk maintain keahlian?
Benar, tak perlu maintain point atau wajib membuat ada pembelian.

Apa kelebihan menjadi ahli?
  1. Boleh membeli produk dengan harga ahli dan mengumpul point anda sendiri.
  2. Jika rajin berkongsi dengan point yang tertentu melayakkan kita menerima bonus dalam bentuk cash tanpa perlu ada downline.
  3. Jika berminat untuk berbiz, ada kelas tertutup disediakan oleh ibu melalui blog tertutup khas untuk ini.
  4. Shaklee menawarkan Cash, Car (bonus kereta) dan Convention (local dan International-Umrah bg Muslim).

**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com, atau SMS ke 012-376 7589.

Saturday, October 1, 2011

Resepi Kurus

Pasti ramai yang mencari-cari resepi untuk kurus secara sihatkan? Nak naik tu memang senang dan laju je, nak turun, Tuhan ja la tahu. Pelbagai cara ada, namun jangan ditinggalkan aktiviti fizikal yang membantu membakar lemak dan mengeluarkan tenaga supaya ia menjadi output seperti sepatutnya bukan stored/tersimpan di dalam badan. Kenali bagaimana usaha kita boleh berbaloi untuk kali ini.



Untuk diet, asasnya anda perlukan :-


Detox (Fiber/herblax) + Protin (Cinch Shake / Energizing Soy Protin (ESP) + Lecithin

Kenapa kene detoks?
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda... kunci asas untu
k kurus adalah detox dulu yaaa..)


Utk detox, anda boleh pilih samada nak Fiber atau Herblax.. ikut budget .. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..



Kenapa protein?
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.



Kenapa perlu Lecitin?
berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.


Untuk jadual pemakanan, dan cadangan mengikut bajet dan konsultasi, sila hubungi saya.



**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com, atau SMS ke 012-376 7589.