Wednesday, October 12, 2011

Panadol & Ponstan vs Vita C & Nutriferon

Seringkali apabila sakit, kita senang mengambil panadol..tetapi jika panadol tidak dapat membantu menghilangkan sakit tersebut, kita upgrade sket, dengan menganbil ponstan..

Dalam dunia supplemen, bagi mereka yg sakit, mereka mencari vitamin C..tetapi jika badan sudah imun dengan vitamin c..booster yg terbaik untuk imun ialah Nutriferon.


Siapa yang memerlukan Nutriferon??

1. Mereka yang sering sakit dan lambat sembuh.
2. Ibu yang menyusukan anaknya.
3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.
4. Mereka yang kerap melancong(travel) dan kerap ke luar negara.
5. Mereka yang selalu tertekan.
6. Mereka yang terdedah kepada bahaya penyakit.
7. Mereka yang tidak boleh telan pil (Nutriferon adalah dalam bentuk serbuk)
8. Mereka yang tidak suka makan banyak vitamin anti oksidan (ACE), boleh menggantikan dengan Nutriferon.
9. Mereka yang ada masalah allergi.

Apakah fungsi Nutriferon??

Nutriferon membantu menggalakkan peningkatan tahap imun bagi seseorang. Bagi mereka yang ingin kekal sihat, sepeket Nutriferon seminggu sudah memadai untuk mengekalkan kesihatan pada tahap optimum.


Seorang ibu yang mengalami jangkitan paru2 akibat batuk dan selsema teruk selama 3 minggu sangat berpuashati setelah mengambil nutriferon selang 3 hari dengan pengambilan vitamin multivitamin, B complex dan Vitamin C. Ibu mensarankan agar beliau cuma mengambil nutriferon bila perlu sahaja.


Baru2 ini seorang customer ibu , seorang guru di salah sebuah sekolah di Kuala Lumpur... cikgu Nani. Beliau mengadu dengan ibu bahawa anaknya telah mendapat selsema dan berlarutan melebihi seminggu iaitu 9-10 hari . Ibu mana yang tidak risau apabila anaknya sakit dan lambat beransur baik? Maka oleh kerana pengambilan 2 biji vitamin C sehari tidak memberi kesan ke atas anaknya maka ibu menyarankan cikgu Nani mengambil Nutriferon as "immune boster". Alhamdulillah setelah mengambil 2 peket , selsema anaknya reda. Seandainya seorang ibu itu mengambil sepeket Nutriferon maka pengambilan vitamin lain boleh diabaikan pada hari tersebut.


Saya mengenali seorang teman ini melalui dunia blog juga. Beliau meminta konsultasi mengenai penyakit yang beliau hadapi. Beliau mengidap resdung, maka kesannya wajahnya berjerawat dan mempunyai masalah kudis berair di kaki beliau. Beliau terpaksa memakai stokin ke pejabat bagi memastikan kakinya tidak kelihatan sakit yang ketara. Banyak produk yang telah beliau cuba namun tidak berhasil.
Beliau mula mendapatkan produk Shaklee pada penghujung bulan Mei yang lalu. Beliau mula consume dengan sangat berhemah mula pada bulan Jun. Saya menyediakan beliau jadual pemakanan agar pengambilan supplement beliau teratur dan dapat melihat kesan mengikut hari yang saya nyatakan.Beliau mula mengambil ACE, ESP, zinc, herb lax, ostematrix, alfalfa dan vitalea.
Setelah sebulan beliau mula merasa berpuashati... walaupun pada dasarnya kulit badan kita memerlukan 90 hari untuk benar2 recover tetapi tubuh beliau mula menunjukan kesan yang sangat positif.
Lumrah manusia biasa, andai bagus jika dapat cepat recover dari sakit yang dihidapi. Maka saya mengesyorkan beliau mengambil nutriferon. Mengapa sedemikian? Ini kerana nutriferon adalah berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Setelah beliau mengambil 3 sachet nutriferon, kudis kakinya yang berair terus kering dengan sangat cepat. Beliau sangat gembira dan menelefon saya semalam untuk memaklumkan perkara ini.
Buat temanku ini, seandainya dirimu membaca kisah ini, apa yang mampu ku lafazkan terima kasih atas kepercayaan yang dikau berikan pada kami ( ibu dan abah Addinnasa) serta terima kasih atas kesabaranmu untuk melalui proses pemulihan. Alhamdulillah syukur pada Allah.


rabu lepas, saya hantar ziqri seperti biasa di nursery.. sihat jek..
tapi bl amik dia petang, badan dia panas.. pengasuh kata dia ader muntah gak sekali..
sampai jek dirumah, letak semua barang, saya cari Nutriferon dan minum..
terus saya join ziqri baring dan nyusukan dia..
alhamdulillah xlama pastue, siap jek minum terus ziqri bangun nak main
badan dia pun dah kurang panasnya..
saya cter ngan suami ziqri demam tadi, dia xpercaya sebab tgk anak cergas semacam jek

esoknya (khamis) pergi nursery mcm biasa
sekali lagi, petang saya nak amik ziqri,
badan dia panas semula.. kali nie mmg nampak dia demam.. muka merah, mata merah, badan pun lemah jek... pengasuh kata mmg ade dua tiga orang bayi lain yg deman gak.. saya da mula risau.. nak kena cuti ke esok erk.. sbb dua ari da ziqri on off demam..
sama seperti semalam, sampai jek dirumah saya terus minum Nutriferon dan terus nyusukan ziqri.. sebelum tue saya test tengok suhu badan ziqri 39.. memang panas.. lama gak ziqri nyusu ngan saya sampai dia terlena

Alhamdulillah..
sebelum maghrib gitu, ziqri celik n terus merangkak bermain ngan mainan dia.. nampak cergas dan cergas sampai abis satu umah dia 'kemas'.. kalau ader kawan² fb saya perasan,mlm tue ade saya upload ziqri sedang 'mengemas' n status fb saya pun kisah ziqri yg rajin 'mengemas'..
dah puas 'mengemas', dia sibuk main kat tangga plak. anak dah sihat, saya plak yg kena telan b complex untuk tambah tenaga mengejar dia..
hehehe


**************************************

Kepada mereka yang ingin mencuba Nutriferon, sy turut menyediakan pek mini Nutriferon (10 sachet). Tapi sekiranya anda mempunyai bajet lebih, boleh dapatkan fullpack Nutriferon ini dengan harga istimewa!


Berminat??Sila emelkan ke norlida.mohdkamaruzaman@yahoo.com @ SMS ke 012-376 7589.


No comments:

Post a Comment