Saturday, October 1, 2011

Resepi Kurus

Pasti ramai yang mencari-cari resepi untuk kurus secara sihatkan? Nak naik tu memang senang dan laju je, nak turun, Tuhan ja la tahu. Pelbagai cara ada, namun jangan ditinggalkan aktiviti fizikal yang membantu membakar lemak dan mengeluarkan tenaga supaya ia menjadi output seperti sepatutnya bukan stored/tersimpan di dalam badan. Kenali bagaimana usaha kita boleh berbaloi untuk kali ini.



Untuk diet, asasnya anda perlukan :-


Detox (Fiber/herblax) + Protin (Cinch Shake / Energizing Soy Protin (ESP) + Lecithin

Kenapa kene detoks?
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda... kunci asas untu
k kurus adalah detox dulu yaaa..)


Utk detox, anda boleh pilih samada nak Fiber atau Herblax.. ikut budget .. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..



Kenapa protein?
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.



Kenapa perlu Lecitin?
berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.


Untuk jadual pemakanan, dan cadangan mengikut bajet dan konsultasi, sila hubungi saya.



**Berminat untuk mencuba? Boleh emailkan ke phat_nemo@yahoo.com, atau SMS ke 012-376 7589.

No comments:

Post a Comment