Thursday, January 10, 2013

Trend berpantang masa kini dengan pemilihan vitamin semulajadi


Salam ceria di pagi khamis.. semoga kita semua sentiasa mendapat rahmat dariNya.

Bercerita tentang kehamilan, berpantang dan menyusukan, merupakan satu proses kesinambungan. Seawal mengetahui bahawa diri si ibu sudah hamil, pasti kita akan cuba mencari apa yang terbaik untuk diri kita dan bayi yang di dalam kandungan.

Kaum ibu masa kini lebih selesa dengan pengambilan supplemen/vitamin ber banding jamu sewaktu berpantang. Kaum ibu semakin bijak memilih apa yang terbaik bagi diri mereka dan yang paling penting selamat untuk si comel.

gambar : google

Jom kita semak  keperluan vitamin bagi ibu berpantang :-

      (1)    Protein /ESP : Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Setiap organ kita memerlukan protein yang baik, maka keseluruhan badan kita dapat berfungsi dengan baik.

      (2)    Vitalea with iron formula/multivitamin  : mengandungi 12 vitamin dan  mineral penting  yang menjadi pelengkap nutrisi harian yang diperlukan oleh tubuh.

      (3)    B-complex : Memberi tenaga, mengurangkan tekanan, membantu tumbesaran

      (4)    Vita – C : merangsang pembentukan kolagen bagi mengatasi masalah strechmark, memperbaiki simptom pendarahan, meningkatkan sistem imun badan.

      (5)    Zinc : Mempercepat pemulihan luka (bagi yang bersalin secara permbedahan mahupun normal), mempertingkatkan sistem imun badan.

     (6)    Ostematrix : Menggantikan kalsium yang hilang sewaktku hamil dan menyusukan, penting untuk menguatkan tulang dan gigi, memperbaiki kekejangan dan kebas, mengurangkan tekanan.




Apa pula kata mereka yang pernah mencuba set ni :-


Tepuk dada, Tanya hati..yang penting vitamin yang kita pilih itu halal, mendapat pengiktirafan dari KKM dan semestinya SEMULAJADI!



*********************************************************************************


Berminat mendapatkan produk SHAKLEE dengan HARGA ISTIMEWA? 

Sila hubungi saya, Norlida
SMS/WhatsApp : 012-3767589
Emel : phat_nemo@yahoo.com
 Shaklee ID : 830463
 COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

No comments:

Post a Comment