Sunday, June 1, 2014

Shaklee Kuantan : Mengawal kolestrol kini lebih mudah dengan Phytocol-ST

Sempena Shaklee National Conference pada 7-8 Jun nanti, Shaklee akan melancarkan produk baru yang diberi nama PHYTOCOL-ST.


Fungsi utama phytocol-ST ini ialah menurunkan kolestrol secara semulajadi.

Phytocol-ST mengandungi 2000mg fitosterol. Fitosterol berasal dari sumber tumbuh-tumbuhan. Fitosterol yang menjadi bahan utama dalam Phytocol-ST membantu menghalang penyerapan kolestrol.

Boleh baca lebih lanjut mengenai  fitosterol di sini.




Bagaimana Phytocol-ST membantu menurunkan paras kolestrol?

Difahamkan bahawa fitosterol mempunyai keupayaan untuk bersaing dengan kolestrol dalam penyerapannya di dalam usus. Persaingan ini menyebabkan lebih banyak fitosterol yang diserap oleh tubuh berbanding kolestrol. Fitosterol juga dikatakan sangat bagus untuk mencegah kanser
.
Fitosterol dapat menurunkan kadar kolestrol secara total dan LDL. Hal ini disebabkan kerana struktur fitosterol dan struktur kolestrolfitosterol memiliki beberapa perbezaan pada posisi rantai kimianya. Kadar fitosterol pada jaringan tubuh biasanya sangat rendah kerana fitosterol tidak mudah dicerna dan diekskresi lebih cepat oleh hati, berbanding kolestrolMetabolisme fitosterol pada hati juga menghasilkan asid hempedu yang lebih rendah. Kajian juga telah membuktikan fitosterol dapat menghalang perkembangan kanser usus besar dan memberikan kesan terapi lain termasuk anti tumor.



Untuk penyerapan maksimum, Phytocol-ST perlu diambil setengah jam sebelum makan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk ini, anda boleh menghubungi saya di talian 012-3767589.






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

No comments:

Post a Comment