Thursday, January 2, 2014

Berpantang kali kedua..semestinya dengan produk Shaklee

Bercerita tentang berpantang kali kedua, alhamdulillah hari ni dah masuk hari yang ke 38. masih berbaki 6 hari lagi. Kali ni memang berpantang kat rumah sendiri je, tapi ibu masih lagi datang menjenguk, tolong masak, jaga baby Mikhael pada awal-awal berpantang walaupun masih sibuk bekerja, tenkiu ibu!

Berpantang kali ni x banyak bezanya, masih setia berpantang dengan produk Shaklee yang memang di amalkan sejak berpantangkan Annessa dulu. Cuma kali ni ade penambahan beberapa vitamin lain seperti lecithin dan herblax, yang asasnya masih sama, vitalea, b complex, vita c SR, zinc, ostematrix dan ESP.

bezanya dahulu, masa berpantang kan Annessa, saya alami bengkak susu, puting merekah, tapi pengalaman mengajar kita, berpantang kan Mikhael lebih bersedia, saya amalkan pengambilan lecithin untuk mengelakkan bengkak susu, Alhamdulillah rezeki untuk Mikhael mmg meriah, dan saya x mengalami dah puting merekah, yela anak pertama, semua pun 1st time, yang kedua ni dah pandai la sikit-sikit kan walaupun hakikatnya kita masih lagi belajar dan terus belajar.

Lepas bersalin, sinonim dengan masalah sembelit, walaupun ini dah kali kedua, perasaan nak masuk ke tandas pertama kali tu mmg masih menakutkan, kali ni Herblax muncul tepat pada waktunya, dan saya amal kan herblax untuk 2-3 hari pertama kelahiran. Kalau dulu, mmg saya ambil ubat sembelit, sampaikan anak pun cirit birit, tapi dengan herblax, mmg selamat, baby Mikhael pun takde terkene cirit birit.

Vitamin yang saya amalkan semasa berpantang :-
(1) Vitalea with Iron:- memberi tenaga dan menggantikan darah yang hilang semasa bersalin
(2) B complex :- memberi tenaga dan mengurangkan tekanan
(3) Vita C SR :- menguatkan imunisasi dan membantu mempercepat sembuh luka
(4) Zinc complex :- membantu menyembuhkan luka bersalin, mengurangkan tanda strechmark
(5) Ostematrix  :- membekalkan kalsium bagi keperluan saya dan baby Mikhael
(6) ESP :- membantu penyerapan vitamin secara optimum, memberi tenaga, mengurangkan rasa lapar, memngurangkan tanda strechmark
(7) Lecithin : mengelakkan dari bengkak susu
(8) Herblax : mengatasi masalah sembelit
(9) Omegaguard :- penting bagi pertumbuhan otak baby Mikhael, membantu menguatkan ingatan saya :p
(10) Peppermint ginger plus : membuang angin dalam badan

Kali ni saya masih belum amalkan alfalfa sbb baby Mikhael mengalami prolong breastmilk jaudice, dan masalah keputihan semasa mengandung pun alhamdulillah dah hilang.





my collection ^__*


Jika anda berminat nak berpantang cara Shaklee, boleh dapatkan produk dan konsultasi terus melalui saya. Jom sihat dengan Shaklee!!



****************************************************** 
Berminat mendapatkan produk SHAKLEE?
Sila hubungi : Norlida 
SMS/WhatsApp : 012-3767589 
Emel : phat_nemo@yahoo.com 
Shaklee ID : 830463 
COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan. 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

No comments:

Post a Comment