Tuesday, April 15, 2014

Shaklee Kuantan : 7 kebaikan Vitamin E Shaklee

Assalamualaikum..

Hari ni  nak bercerita tentang vitamin E Shaklee. Vitamin E merupakan antara vitamin yang saya amalkan untuk dalam dan luaran. Sinonim orang akan mengaitkan vitamin E dengan kecantikan kulit. 

Tahukah anda sebiji vitamin E bersamaan 8kg bayam, 500ml minyak bunga matahari, 1kg benih gandum dan 500g badam.



Memandangkan keadaan cuaca yang panas dan kering sekarang ni, keadaan siku kakak annessa pun turut sama menjadi kering, nak pulak budak-budak susah nak dengar pesanan bila kita suruh minum air lebih, nampak kita minum baru la dia pun sibuk nak minum. Akibat kulit menjadi kering, ditambah pula dengan selalu menggaru mengakibatkan luka dan rasa gatal. Bila dah mula menggaru tu, geram je la tengok kan..Bila teringat ade stok vitamin E kat rumah, kenapa x cuba sapukan dengan vitamin E, sekarang nampaknya luka semakin baik, Alhamdulillah.



Sekarang meh nak kongsikan antara 7 kebaikan vitamin E jika diamalkan secara konsisten :-

(1) Anti Penuaan

Sememangnya vitamin E sinonim dengan kecantikan, vitamin E juga merupakan vitamin anti oksidan yang melambatkan proses penuaan. Bagi yang mengalami masalah kulit muka berparut dan berjeragat, anda boleh amalkan vitamin E untuk mendapatkan kulit yang sekata, cantik berseri dari dalam

(2) Mencegah pertumbuhan abnormal sel

Vitamin E mencegah sebarang pertumbuhan abnormal sel termasuk kanser. Pengambilan vitamin E membantu mengecutkan sel abnormal dan melancarkan saraf.

(3) Masalah kedinginan

Ibu menyusu mempunyai hormon prolaktin yang lebih tinggi berbanding hormon estrogen dan ini membawa kepada masalah kedinginan.Pengambilan vitamin E dapat membantu masalah masalah kedinginan tersebut, dan kerana itulah vitamin E lebih dikenali dengan vitamin cinta!

(4) Melancarkan pengaliran darah

Vitamin E membantu pengaliran darah lebih lancar. Bagi mereka yang mengalami masalah sakit belakang pengambilan vitamin E dapat mengurangkan rasa sakit tersebut.

(5) Mempercepat proses baik pulih luka

Vitamin E sangat-sangat membantu ibu yang mengalami masalah puting susu melecet, Luka akan lebih cepat sembuh dengan pengambilan vitamin E secara konsisten.

(6) Mencerahkan aerola

Tahu tak anda bonus bagi ibu yang melahirkan, semakin banyak kelahiran semakin hitam dan besar kawasan aerola anda. Apa yang berlaku merupakan pigmentasi selepas kelahiran. Pengambilan vitamin E secara konsisten boleh membantu mencerahkan semula kawasan aerola anda.

(7) Sakit ketika haid

Pengambilan vitamin E membantu mengurangkan kesakitan sewaktu haid.



Ini sebahagian daripada kebaikan vitamin E yang dapat saya kongsikan. Sehingga ke hari ini saya masih lagi mengamalkan pengambilan vitamin E. Mungkin anda pun ada testimoni berkaitan vitamin E yang boleh dikongsikan bersama.





*****************************************************************

Berminat mendapatkan produk SHAKLEE?

Sila hubungi : Norlida
SMS/WhatsApp : 012-3767589 
Emel : phat_nemo@yahoo.com
Shaklee ID : 830463
COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease * 

No comments:

Post a Comment