Friday, April 11, 2014

Shaklee Kuantan : Zinc Complex, kenapa perlu di ambil sebelum makan?

Ada yang bertanya, kenapa perlu ambil zinc sebelum makan, ade beza ke ambil sebelum makan dengan ambil selepas makan? Jawapannya tentulah ADA beza, kalau tidak takkan lah pada botol pun ditulis ambil sebelum makan kan..?

Ini jawapan kepada soalan tadi :-

* Dalam proses pencernaan normal, zinc boleh musnah atau terkeluar atau terikat dengan bahan lain

* Makanan yang kita makan seperti susu, roti dan bijirin lain mengandungi phytates. PHYTATES ini akan mengikat zinc yang kita ambil dan menggangu penyerapan zinc dalam badan kita

* Sebagai contoh, kalau kita ambil susu bersama roti, phytates ini akan menjadi lebih aktif menyerap zinc, jadi bioavailibitity zinc ini akan semakin menurun, dan rugi la zinc yang kita ambil tadi.

* Perut kita mengandungi asid, asid dalam perut kita ini yang berfungsi melarutkan zinc yang kita ambil dalam keadaan perut kita kosong dan dengan mudah nutrisi zinc dapat di serap oleh tubuh kita.

Masa terbaik untuk pengambilan zinc ialah antara setengah jam ke sejam sebelum kita makan untuk penyerapan secara optimum.



*****************************************************************

Berminat mendapatkan produk SHAKLEE? 

Sila hubungi : Norlida
SMS/WhatsApp : 012-3767589 
Emel : phat_nemo@yahoo.com
Shaklee ID : 830463
COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease * 

No comments:

Post a Comment