Thursday, April 17, 2014

Shaklee Kuantan : Set Penyusuan Kegemaran Saya.

Saya berkenalan dengan Shaklee melalui Alfalfa, dari sini menjurus kepada set penyusuan yang sangat glamor iaitu set penyusuan Shaklee. Bermula dengan vitalea, b complex, vita c, alfalfa dan tambahan zinc. Ketika itu saya sedang menantikan kelahiran kakak annessa. Alhamdulillah sehingga ke hari ini, vitamin yang sama saya amalkan dengan tambahan ESP dan ostematrix.

Mengapa saya pilih untuk mengamalkan vitamin-vitamin ini, kerana saya tidak mampu ambil makanan seimbang setiap hari. Jadi saya amalkan supplemen untuk mengisi kekosongan nutrisi yang saya tidak dapat melalui pemakanan harian saya.

Sebelum itu, saya nak kongsikan perkara yang sangat-sangat membantu dalam menjayakan penyusuan susuibu.

(1) Pastikan anda menyusukan bayi atau pam setiap 2-3 jam sekali (konsep supply and demand)

(2) Minum air masak minimum 3 liter sehari.

(3) Memastikan pemakanan seimbang setiap hari

(4) Pastikan anda tau teknik power pumping

(5) Mengamalkan zikir dan sentiasa bertenang



Mari kita lihat kepentingan setiap jenis vitamin ini untuk memastikan penyusuan susuibu berjalan lancar:-


ESP : membentuk dan membaiki  sel dalam tubuh. ESP merupakan protein lengkap yang diperlukan oleh tubuh dan komposisi utama susuibu itu sendiri adalah protein. 

Vitalea with iron formula : Mengandungi nutrient lengkap dengan zat dan galianyang diperlukan oleh tubuh, kekurangan iron boleh menyebabkan ibu rasa mudah nak pitam dan sakit kepala selepas menyusukan bayi.

B-complex : Merupakan vitamin yang penting dalam pembinaan darah. Terkenal sebagai vitamin penenang, dan membantu ibu lebih bertenaga dan tidak moody.

Vita C : Asas kepada pertahanan badan, menguatkansistem imun badan dan membantu ibu mengawal tekanan dan membantu bayi agar lebih sihat.

Ostematrix : merupakan kalsium yang lengkap dengan vitamin D dan magnesium. Menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi, sangat penting untuk pembinaan darah, sistem saraf dan pembentukan  tulang dan gigi.

Alfalfa : Merupakan tumbuhan yang kaya dengan protein dan zat galian. Bertindak sebagai penggalak susu bagi ibu yang menyusukan anak. Alfalfa tergolong dalam golongan herba, jadi pengambilan alfalfa memerlukan pengambilan air yang banyak. Bagi bayi yang disahkan G6PD , adalah tidak sesuai bagi ibu untuk mengambil alfalfa kerana alfalfa mengandungi vitamin K .



Bagi ibu-ibu baru, pastikan anda mendapatkan konsultasi mengenai vitamin yang boleh membantu anda menjayakan penyusuan untuk si manja anda dari pengedar anda.




*************************************************************

Berminat mendapatkan produk SHAKLEE?

Sila hubungi : Norlida
SMS/WhatsApp : 012-3767589 
Emel : phat_nemo@yahoo.com
Shaklee ID : 830463
COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

No comments:

Post a Comment