Wednesday, April 16, 2014

Shaklee Kuantan : Masalah keguguran rambut selepas bersalin? Atasinya dengan vitamin Shaklee!!

Aduhai, stress betul bila melihat lantai di penuhi dengan rambut yang gugur.. sehari tak tau berapa kali nak kena sapu.

Mungkin ini antara rungutan kita setiap hari. Apa sebenarnya yang menjadi punca kepada masalah rambut gugur ini? Ketidakseimbangan hormom estrogen terutamanya bagi wanita lepas bersalin menjadi punca kepada masalah rambut gugur ini. 

Ini juga yang saya alami, selepas melahirkan annessa, hormon saya sangat seimbang, sehinggakan lepas kelahiran, rambut yang dahulunya sering gugur, kini tiada lagi. Tapi lepas kelahiran mikhael, rambut saya kembali gugur, kalau nak dibandingkan annessa dan mikhael, annessa memang takde  main-main dengan air liur, tak macam si adik yang sangat pandai main air liur sampai menyembur-nyembur. Bila di fikir-fikir balik, mungkin ade benarnya, kata orang tua-tua, anak menyembur air liur ni sebagai penanda yang kita mengalami ketidakstabilan hormon.




Untuk mengurangkan masalah rambut gugur ni, saya cuba amalkan dengan konsisten pengambilan ESP, b complex, zinc dan vitamin C.



ESP : rambut di bina dari protein

B complex : mengurangkan tekanan, mengelakkan rambut gugur dan beruban

Zinc : menguatkan shaf rambut

Vitamin C : membantu meningkatkan peredaran darah pada kulit kepala

Selain itu, penggunaan Set Prosante Hair Care turut membantu masalah rambut gugur, keberkesanan set ni akan saya kongsikan setelah saya mengalaminya nanti ;)








*****************************************************************

Berminat mendapatkan produk SHAKLEE? 

Sila hubungi : Norlida
SMS/WhatsApp : 012-3767589 
Emel : phat_nemo@yahoo.com
Shaklee ID : 830463
COD / Self-pickup untuk anda yang berada sekitar bandar Kuantan.

No comments:

Post a Comment